Uiteraard begint besparing met scherpe tarieven. Maar veel grotere fundamentele besparingen zijn te realiseren door grondig uw bedrijfsvoering onder de loep te nemen. Zo zijn wij in staat om uw gehele logistieke en voorraadbeheer traject van druk- en printwerk uit handen te nemen, en/of u hierin te adviseren.
Situatie:
Sonneveld heeft voorgesteld de gehele warehousing drukwerk over te nemen, van voorraadbeheer tot en met de logistiek.
Voordelen voor dit ketenbedrijf:
– in 24-uur leveren op afdelingsniveau overal in Nederland;
– een besparing van 3 fte in het facilitaire centrum;
– een besparing van 75 m2 (magazijn)ruimte bij de klant;
– schaalvoordelen door druk in grotere volumes waardoor staffelkortingen ontstaan
– voorraadbeheer uitbesteed aan Sonneveld waardoor ontstaan van winkeldochters of misgrijpen op lege plank voorkomen wordt omdat Sonneveld middels haar systemen overzicht heeft in omlooptijden van de voorraad.
Het bedrijf is op het gehele plan in gegaan, en het loopt nu reeds 2 jaar naar volle tevredenheid.
Deze formule passen wij ook toe bij 5 grote Nederlandse gemeentes en bij 7 ziekenhuizen.
Situatie:
Een groot ziekenhuis in Rotterdam had in 2011 het voornemen haar snelheid in mailingen te verhogen om adequater haar relaties te informeren, en tegelijkertijd de kosten op gebied van mailingen en drukwerk terug te brengen. De voorraad drukwerk werd reeds beheerd door Sonneveld.
Sonneveld heeft voorgesteld ook als direct mail partner te fungeren als het echt spoed heeft.
Voordelen voor dit ziekenhuis:
– zeer korte levertijd. Voor 15.00 uur de tekst en het adresbestand via e-mail bij Sonneveld = dezelfde avond ter post bij centrale postverwerking en dus de opvolgende werkdag ‘op de mat’ bij haar relaties; Dit kan daar Sonneveld het briefpapier en enveloppen reeds in haar magazijn heeft en in eigen huis de brieven mergen en digitaal indrukken en couverteren in de envelop.
– Verminderde transportkosten en verminderd tijdverlies door het niet heen en weer hoeven rijden van voorraadartikelen naar een externe directmailer.
– Controle en overzicht, door alles op 1 punt met 1 vast contactpersoon uit te besteden kon de afdeling communicatie van dit ziekenhuis zich bezighouden met zaken met hogere prioriteit.
Het ziekenhuis heeft onlangs ons bedankt voor onze inzet en flexibiliteit die wij boden toen de situatie daar om vroeg, en heeft het contract verlengd met 3 jaar.